חיפוש באתר

2020

ועדה לתכנון פיזי מתאריך 20.12.20- בזום

 

ועדה לתכנון פיזי מתאריך 20.12.20- בזום

נוכחים: דני טאובר- יו"ר הועדה, מיכאל לובלינג, דרור פייטלסון, ערן רזין, ניצה ספיר, יובל פלד, אריאלה קורנפלד- מתכננת שכונתית, גלי טייג ברין- עובדת קהילתית
תושבים אורחים

 

1. עופר מנור אדריכל העיר מציג במצגת את הפרויקט -"בדרך לגימנסיה"
בעבר, בתי הספר מוקמו במרכז השכונה כמו גם בשכונות אחרות, במרחק הליכה.
עם השנים מימוש שבילי ההליכה הלכו והתדרדרו...בעקבות מעגל קסמים של הבאת הילדים לפתח בית הספר והרחובות נעשים פקוקים יותר ופחות בטוחים ושבילי ההליכה הלכו והתנוונו.
המטרה לשקם את שבילי ההליכה: נוריד פקקים, נפחית זיהום אויר, נקל על ההורים, נעודד הליכתיות לילדים.
כדי לממש את הפרויקט הזה קודמו 3 פיילוטים, בית הכרם אחד מהם. בסרטון שתוכנן להציג רוצה להראות את המצב בבית הכרם.
שבילי ההליכה בהקשר של בית הכרם על בסיס התוכנית של קאופמן. שבילי ההליכה הלכו וננגסו ע"י כבישים.
המטרה היא שיחזור התכנון המקורי עם עדכון לתקופה. בכל השטח שמסביב לדוד ילין- ביס בית הכרם והגנים,
להגדיר כאזור בטוח. ההורים שמורידים ילדים בפתח ביהס עולים בזוטא -הסופר-המורה- מעגל בית המדרש ושוב חזרה לרחוב בית הכרם.
במקום זאת , להגדיר את כל האזור כבטוח- נפחית את התנועה ברחובות אלו, ההליכה תהיה מנקודות הורדה ברחוב המורה, רחוב זוטא, תחנות הרכבת וצירי ההליכה למזמינים .
לדוגמא: מדרגות ההליכה מהרצל לגנים ולדוד ילין מתחנת הרכבת. הפיכת המדרגות כולל פינות ישיבה
דוגמא נוספת - רחוב המורה בו ניתן לסוע אבל צירי ההליכה מאוד מתרחבים , מהירות התנועה קטנה מאוד בגלל הצרות הכביש עם הסדרי התנועה שמוצעים.
מה עם מצוקת החניה?
רחוב בית הכרם ישתנה ונהפוך אותו עם חניה נצבת משני הצדדים וכך החניות שיוגרעו מרחוב המורה יוחזרו ברחוב בית הכרם.
במפגש בין רחוב המורה לבית הכרם יש אזור הורדה ועד ביהס אזור בטוח לחלוטין.
בכניסת בית הספר - הרחבה ומקום לישיבה .

ענת- המיקום שהוצג אינו השער הראשי. יש שער גדול יותר עם עמדה למבוגרים. אם יקחו את חניות של ביה"ס - ביה"ס יתנגד כי שם צוות המורות חונה. צוות ביה"ס אינו גר בקרבת מקום או שמגיע עם הרק"ל.
עופר- צודקת, השער הראשי אינו מכבד. כיום המצב אינו ראוי גם עם הנשק וסע. מודע לבעייתיות של החניה של המורים, אבל זה לא פתרון ראוי למורים, מספר החניות מאוד מצומצם ואינה שקולה לסכנות הבטיחותיות במקום. אפשר למצוא מקומות ראויים או למצוא פתרונות כמו למשל מכללת דוד ילין בכניסה משדרות הרצל.
ענת- גם למורים של המכללה אין מספיק חניות. העובדות צריכות להיות מוצגת כולל שאין במכללה חניות נוספות. צריך לתת מענה חלופי. השער הרשמי של ביה"ס מולו אין שם מכוניות חונות.
עופר- בשעות הבוקר נכנסים גם מהשער הזה.
דני- תנועת המכוניות תישאר ברחוב אבל תקטן. לא ברור לי האם הטכניקה הזו תשכנע את ההורים לעשות זאת.
עופר- אני אומר שכן! אם ציר ההליכה הוא ציר בטוח וההורים מרגישים נוח מזה , נשק וסע לא חייב להיות בפתח בית הספר. אין היגיון תנועתי ובטיחותי במצב הקיים. וזה מה שהיה בעבר.
ענת- כיום עד גיל 9 ילדים לא חוצים את הכביש.
עופר- בהצעה הזו כשההורדה היא בשתי נקודות ברחוב בית הכרם היא מאוד בטוחה. חוסכים להורים זמן ולילדים נותנים אפשרות ללכת.
אריאלה- מתלהבת מהפרויקט, מדובר בפלייסמייקינג מתחמי- תנועתי.
עופר- קודם כל מדובר בתוכנית שמדברת על ההליכתיות והפלייסמייקינג- פניות ישיבה , מפגש וכו'.
אריאלה- התחלתם לחשוב על ריצופים ופינות צל?
עופר- כרגע זה בשלב הרעיוני, הראנו פינות המתנה ועצירה עם עצירה עם פרגולות. הגברת נטיעות עצים בשבילי ההליכה האלו והגברת התאורה. כל אלו יראו בשלב הבא.
אריאלה- מברכת את התוכנית, היתה רוצה לראות עוד תכנון. בנוגע לזוטא- יש יזם שרוצה לבנות בהרצל 98.
האם אתם איתם בקשר?
עופר- כן. יש כמה יזמים והם נדרשים לתת מענה לחניה של הדיירים שלהם.
ליאור- מתכנן הרובע - חושב שהתוכנית הזו מדהימה. נצטרך לבדוק לגבי מקומות החניה כמה נפסיד.
היה רוצה לראות את זה בכל הרובע. שואל מה כוועדה התפיסה של השכונה ולבחון את התוכנית לפי האג'נדה של השכונה. חושב שזו תוכנית ראויה.
ערן- התוכנית נראת יפה מאוד יש נושא רגיש של החניה. צריך לבדוק. מה לגבי ההיטל סלילה? צריך לבדוק.
עופר- הפרויקט הזה לא יקום או יפול על היטלי סלילה, נגייס תקציבים עירוניים.
מיכאל- התושבים לא ידרשו לשלם היטלי סלילה.
ליאור- נבדוק.
עופר- זו לא תשובה מחייבת, אבל מנסיון לפרויקטים מקבילים לא מחייבים אבל נבדוק.
דני- אם הציבור לא ירצה בתוכנית?
עופר- האם אתם בעד התפיסה הזו? של עידוד הליכתיות גם בתנאי מזג אויר שונים או להישאר כמו שאנחנו היום. וכבר היום המצב שילדים מזדחלים דרך מכוניות חונות. ואני רוצה לדעת אם אתם בעד המצב המוצע או להישאר במצב הקיים.
ניצה- הרעיון רעיון נהדר, השאלה איך יהיה הביצוע, גרים שם אנשים שיסבלו אם יקחו להם את החניה, אולי צריך להסדיר כניסה אחת לבית הספר.
דרור- תוכנית שעל הנייר היא נראת פנטסטי, וודאי שאנחנו רוצים את זה אבל העולם השתנה מאז שהלכנו לבית הספר ברגל. רואה הרבה בעיות אבל יש הצעות ביניים שיכולות להוציא את זה לפועל.
למשל- את עניין התנועה אם נוסעים במורה ויורדים בזוטא ומעגל בית המדרש, הכניסה מרחוב הרצל- קשור להצעה שלנו להנכיח את העליה משדרות הרצל לדוד ילין. אנחנו הצענו עוד כניסה מול הכניסה המרכזית של דוד ילין. מכיוון יפה נוף. אנשים מרחוב זוטא- לתושבים בלבד/תו נכה ולא כל אחד שמוריד את הילדים. סקפטי שההורים יתנו לילדים ללכת.
יהודה- המון תודה לצוות של עופר, פרויקט נהדר. מתאים לבית הכרם, מחשבה להרחיב רעיון באזור מצומצם ברזולוציות עמוקות. יש כאן כן רוח גבית לפרויקט, כן להיכנס לרזולוציות אבל צריך לחשוב על עידוד הליכתיות, תחבורה ציבורית...וחלק של העבודה זה לעשות עבודה עם תושבים בשכונה. למשל תוכנית 16000 והשארות שכונה ירוקה צריך להפחית מקומות חניה ורכבים. לא ניתן להחזיק את המקל משני צידיו. יש מחיר לשכונה ירוקה. בהדמיות ראינו הצללות מלאכותיות,קיבלתי תשובה מינאי שהצללות תהינה ע"י עצים. היתה שם שדרה מדהימה. ואיזה עצים נוטעים ולא חייבים לשחזר את הקזוארינות ומקווה שזו רק ההתחלה ולמינהל יש תפקיד חשוב. ותעשה חשיבה נוספת לשאלות העלו. לעשות מסע שכנוע לטובת התוכנית. היא באמת מתכתבת עם רוח בית הכרם.
יובל- תודה על התוכנית והרצון לשפר. לפני 100 מטר האחרונים יש לטפל באמצעים מינורים יותר במרחב גדול יותר כי הבעיות לאו דווקא בתחום הזה סביב ביה"ס אלא בכל דרכי הגישה- המדרכות, חוסר הצללה, תנועה מהירה בבית הכרם. חושב שחשוב לעשות משהו יותר רחב בכל רחבי השכונה בנוגע לגישה של תלמידים ואולי פחות מושקע רק בתחום הזה.
מיכאל- אנחנו כמינהל מחוייבים לעשות את העבודה עם שחקני הוטו: תושבים מהרחוב וביה"ס ונצטרך לעבוד איתם לראות איך נותנים מענה להם. יש לנו פיילוט בבי"ס כרמים. הורים אמורים להוריד את הילדים בקצה רחוב הגיא : 3 הורים קולט את הילדים, מעביר את הגשר ומעביר את החלק האחרון. הרבה הורים מתעקשים ללכת עם הילדים ולהיפרד בביה"ס . ככל שהשנה מתקדמת פחות הורים חוששים.
אין שבילי אופניים שעוברים בשכונה- רחוב בית הכרם היה אחת האופציות להוסיף שבילי אופנים. אם נהפוך לעוד מקומות חניה הם יבואו על האפשרות לשביל אופנים.
רחובות הולנדיים- הנושא קיבל כתף קרה מהתושבים, היצירתיות של מקומות החניה היא קשה ואנשים חוסמים את הרחוב. תחבורה ציבורית מתחייבת עד אז יהיה קשה לשכנע את הציבור ואיך מתקדמים עם כל הגורמים.
שירה- משמח להיות מעורבים. כרגע ילדי לא לומדים שם. בתל אביב עושים, כרגע אין הקצעה למקומות עצירה ליד ביהס ואין מקום להוריד ילדים. בתל אביב יש מרחב ארוך רק לעצירה ואז לא נתקעים שם. שנית, מאוד בעד לגבי האופנים זה מאוד חסר וזה קריטי אם מעודדים תח"צ והליכתיות וברק"ל, ומורי ביה"ס היו אמורים לחנות בהר הרצל ולסוע ברק"ל , אם לא נשנה את המציאות האורחים שעובדים כאן ימשיכו לחנות כאן.
בן- נקודות להשכרת אופניים ושבילי אופנים.
רון- אם יבואו 50 מכוניות לא יוכלו להיכנס לבית הכרם זה יהיה ארוך, אולי אפשר לעשות נקודות הורדה ברחוב בית הכרם
עופר- ההורדה ברחוב בית הכרם - לא חושב שזה יקרה. מדגיש ברעיון שצריך לעבד ביחד עם השכונה, זה לא מחר בבוקר, זוהי יריית פתיחה לכל הסוגיות שעלו עד כה בדיון.
סיכום: הועדה הפיזית ואורחים מהשכונה מברכים את התוכנית אבל רוצים להמשיך ולהיות שותפים בתכנון.
שלומי- צריך לעשות סקר בקרב ההורים.

מיכאל- לא חושב שהכלי הוא סקר.

 

 

2. שבילי אופניים ברופין
מציגים: דוד עוזיאל (הרשות לפיתוח ירושלים) ,שירי בירן- מתכננת , רולי פלד - מתכנן תנועה, גילי מאקרשטיין

דודו - להרלי יש פרויקט לחידוש המרחב הציבור בקרית המוזיאונים מתבסס על איגום משאבים עם משרדי ממשלה,
משרד התיירות ביקש יצירת חיבור טוב יותר להליכתיות של קבוצות בין שדרת המוזיאונים והמלונות. להאריך את השביל מהג'וינט עד שדרות הרצל עם חתך די דומה. נייצר גם מפגש עם ביס ליד"ה שיכירו את הפרויקט.
שירי בירן ממשרד זק רייכר- תווי השביל במקטע המדובר הוא מפינת הרצל -וולפסון עד נתנאל לורך עובר בגשר מעל בגין, יש כבר מקטע א' שבוצע על דרך רופין, אנחנו אמונים על המקטע הזה. מהות התכנון - המשכיות השביל הקיים של שביל האופניים מדרום שמצפון לו יש מדרכה. הפרויקט מתכתב עם מתחם המוזיאונים שמתפתח מזרחה משם, שימור לירידה עם השביל הקיים, נטיעות לאורך השביל ומעבר החציה, מעט ריהוט רחוב, פחים כל 50 מטר, הסדרת של מדרכות והמשך של שפת הרחוב.
חתכים- רואים מדרכה , שביל אופנים, נטיעה , הצעה למבנה פרגולה עם רמפת ירידה שמחברת לשביל הקיים.
דודו- להציג את השינוי בגשר.
רולי- כמות הנתיבים נשארת אבל מצרים את רוחב הנתיבים, מקצצים את באי המשולש מהרצל לוולפסון כדי לצור מדרכה חדשה על המסעה , הקטנת רוחב הנתיבים. שביל האופנים הם לא בצד הכביש אלא במדרון ורצינו שהוא לא יפריע עם תחנת האוטובוס. עושים רמזור חדש בכביש המלונות , עושים שינוי קטן ברדיוס של הפניה ימינה. השביל מתחבר למקטע של שביל שקיים אותם כמות נתיבים רק צרים יותר.
דני- במקטע הזה אמור להיות מחלף גדול בקירוי בגין, איך זה משתלב?

רולי- התוכניות עוד לא הבשילו ובנתיים מקדמים את השביל.
דודו- כל שינוי בעתיד יצטרך לקחת בחשבון את רציפות השביל שיהיה קיים.
אמור להיות שם כביש חדש בגדה המזרחית של בגין. זה לא סותר...לכשיבצעו את כביש בגין עוד מוקדם עדיין.
ערן- מה קורה בגשר מבחינת הולכי רגל? זהו קטע צר.
דודו- מותירים מעבר ומחויבים לבצע הפרדה בין רוכבי אופניים להולכי רגל.
שירי- מפרקים את הגדר ומרחיבים את השטח להולכי הרגל ורוכבי האופניים . מצירים את רוחב המסעה לטובת שביל האופניים
בנושא העצים- מול הכניסה למלונות יש מקבץ של עצים רובם בר, באזור תחנת החשמל - אין יכולת לנטוע שם בגלל התשתיות. לכל האורך מכיוון דרום יש תוספת של עצים, על הגשר לא ניתן למקם עצים, ובהתחברות לקיים יש עוד עצים. שאלה- לגבי רוחב שביל הולכי הרגל על הרגל - האם יוצר?
רולי- שביל ההליכה יהפוך לשבילי אופנים והגדר תוזז והכביש יוצר ויהיה להולכי הרגל.
יש רק קונפליקט באזור של העליה לבית הכרם שמשם מגיע שביל הליכה מהשכונה.
ערן- הולכי הרגל ילכו לכיוון המכוניות ולא רחוב מהמכוניות ליד הגדר והמשמעות היא שהם ילכו על מסלול האופניים.
רולי- היו לנו הרבה ויכוחים ונקודות תורפה שלא יכולנו לסדר את השביל בצד של הכביש , קונפליקטים עם תחנת האוטובוסים וצמתים הוחלט ששביל האופנים. יהיה בצד הדרומי
דודו- במסגרת עבודות הרק"ל סללו את השביל בסמוך לכביש במקום הלא נכון, העבודות בשנים האחרונות
ערן- הדבר הנכון הוא שהשביל יהיה צמוד לכביש ולא שהולכי הרגל ילכו בין האופניים לכביש, ההפרדה בשטח לא תקרה.
דודו- היה דיון אם לפתוח מחדש את הכביש ולא אפשרו לנו את זה ולכן ממשיכים את השביל והמדרכה באותו החתך. היו לנו ויכוחים ארוכים האם לפתוח את המרחב הזה שעבדו עליו בשנתיים האחרונות , אבל לא אפשרו לנו בגלל תקנות תנועה ,ולכן אנחנו ממשיכים את החתך הקיים ויודעים שיש בעיות..
רולי- הטעונים שלך הם צודקים, אבל בגלל שאין שימושים בחלק הדרומי ולא אפשרו לנו לפרק את הכל ולעשות החלפה ולכן הוחלט להמשיך איתו בצד הדרומי.
דודו- התייחסות לשאלות של שירה וניר. אנחנו מייצרים שבילי אופנים בכל העיר. אבל אין לי תשובות לגבי שבילי האופניים בשכונה. נדרשנו להתחבר לרופין וולפסון זה כן חלק מרשת השבילים העתידית של ירושלים.
רולי- יש פרויקט מקביל למיתון התנועה בקרית משה ולשלב תנועת האופנים ורכב ולחבר עם השביל הזה עם כנפי נשרים דרך קרית משה. מפרבשטיין להר נוף יש שביל אופנים בתוך השכונה עם מיתון רכב פרטי.
מיכאל- ב- 2013 עשינו פגישה עם קובי ממליה ביחד עם תמיר ניר בנוגע לשבילי אופנים.
זה שביל טוב ביחוד שאינו גורע מקומות חניה. מחבר בין רופין לקרית משה. כל מי שרוצה להגיע לשכונה יחתוך לכיוון החלוץ , אפשר לבקש זיקת הנאה. הפרשי הגובה גדולים. בעבר ביקשנו לבחון רשת שבילים משמעותית יותר בשכונה.
דודו- נפגשנו עם המלונות ואותם זה לא הטריד. הם התיחסו למפרץ חניה לאוטובוסים.
אנשים בפועל ימשיכו לסוע על הרק"ל
יהודה- היוזמה מבורכת , יש לחשב את רוחב הכביש כי יצרו כביש מאוד צר. לא תמיד עובד כיום.
לגבי העצים, התחושה של ההליכתיות, מתייחס על העליה התלולה, יש מרצפות אקרשטיין . צריך נטיעה של עצים, מדבר על הצומת והעליה . החיבור להרצל תחושה מדברית, המון שטחים ללא צל .
שירי- יש נטיעות על המפרדה .
יהודה- מציע לעשות שביל מגן שחר ועד השביל.
מיכאל- העליה הקלה יותר בצמוד לליד"ה.
דני- איך אנחנו יכולים להגדיל את הקף שבילי האופניים בשכונה?
דודו- העירייה גייסה את התקציב, והעירייה בכל חתך רחוב מוסיפה שבילי אופניים.
התקציב הזה גויס ממשרד התחבורה לטובת התוכנית הזו , וגם תוכנית עירייה לשדרוג רחובות. ראש העיר מאוד בעד שבילי אופניים: רשת שבילי אופניים ושדרוג רחובות.
מיכאל- אם יש משהו מהתושבים שהיה רוצה לקדם את זה: לאורך ציר הרצל, ובתוך התנועה ומיתון תנועה משמעותי.
דודו- הפיילוט הזה זו הזדמנות ושבילים זולים ללא שיפוץ כל הרחוב. בעליות תקציביות נמוכות.
רולי מקדם שבילים זולים יותר.
עלויות השביל הזה מאוד גדולות על חשבון המיסים של כולנו, שינוי חתכים.
רולי- המלאכה לא קלה כי להצר את רחוב רופין וברבין יש ים של אספלט…
דודו- נחבר אתכם לסטיב קולקר שמקדם שבילי אופניים בכל האזור.
היה לנו חלום להוסיף קיוסקים באמצע השדרה ולעשות חתך מזמין יותר , הכניסה לעיר לא אפשר לנו לבטל נתיבים. יצרנו לאורך הרחוב 3 עמדות למשאיות אוכל ומקום לעצירה כנקודות מסחריות. הכריחו אותנו להשאר עם שני נתיבים. זו המשמעות שהכריחו אותנו להשאר בגדה הדרומית והמהירות ירדה.
רולי- אנחנו מקדמים גם טיפול בשצ"פ ושאנשים יגיעו לשצ"פ, יעשה קצת סדר לחתך ויהיה מה לעשות שם , חניה בתשלום.
דודו- מדובר בחורשה מול מוזאון ישראל. בצענו חניות נוספות למבקרים נוספים.
ינאי- למה צריך להשאיר את הפניה ימין חופשית מהרצל לוולפסון ?
רולי- הסדרנו את המצב , הקטנו את הרדיוס, משרד התחבורה מסרב לחתום על התוכניות כי הצרת האי באמצע יעלה עוד כסף, כמובן שאם היינו יכולים
גלי- לקחת בחשבון שיש הרבה לקויי ראיה בסביבה, תהיו בקשר עם קרית משה.
דודו- יש תוכנית נגישות
מיכאל- נשמח שהתוכנית תכנס ותגיע גם לשכונה, בעינינו זה מבורך והינו רוצים יותר.
דרור- הביצוע בשטח נראה מאוד עצוב, יש אילוצים . בתוכנית הזו הכל מאולץ. השביל שעולה מחזון ציון , שביל דרוך, תסתכלו על התצ"א - כאן אנשים באמת משתמשים בשביל הדרוך הזה שיהיה מקום להתחבר לאנשים שם. קחו את זה בחשבון. אם אנחנו יודעים מה אנשים רוצים ולשלב את זה וכאן יש לנו מידע על מה אנשים עושים, לפחות אל תמנעו את הכניסה הזו ואולי בעתיד יסתדר לחיבור נורמלי.
מיכאל- יכול להיות שעדיף תנועה משולב אם גם כך ילכו שם.
יהודה- לחבר בין המלונות לשכונה וגן שחר.
מיכאל- מראה את הדרך רסקו השביל.
שירי- שביל אופנים חייב להיות מופרד ממדרכה כמעבר בטוח ככל התקנים.
יהודה- מבקשים לבחון את ההתיחסות לשבילים האלו.
דודו- נבחן את הבקשה. מבקש התייחסות רשמית של המינהל יבקשו מאיתנו את עמדת השכונה.
לסיכום: אנחנו משוועים לשבילי אופניים ולא מצליחים להתקדם, אולי צריכים לנקוט בטקטיקה ולהסתפק במקטעים ולא בשביל שלם. אולי זו הדרך להוסיף עוד ועוד שבילי אופנים ולקוות שיתפתח יותר. סה"כ מברכים.
ינאי- גם אנחנו מתוסכלים כשלא ניתן לצאת מחוץ לכחול… לגבי שבילי אופנים מקודמת תוכנית אב לכל העיר , לא סגורה ועדיין לא מפורטת, בעיקר בשכונות כאלו להגביל מהירות ל- 30 קמ"ש ואז גם אופניים יסעו בזכות הדרך, לבחור רחובות ואז הם הופכים לרחובות משולבים. אזורים ממותני תנועה.
מיכאל- עם מי לייצר קשר? צוות תוכנית אב לתחבורה וסטיב קולקר. הכל עובר אצלו.

דרור- כסיכום. זה לא ממש רלוונטי לנו אבל מה שמעניין אותנו שיהיה חיבור לשכונה מיד אחרי הגשר - הכנה חיבור לשכונה/ גרם מדרגות. התיחסות לשני החיבורים האלו. הכנות.

3. סיכום כנסי החניה- מציג מיכאל לובלינג
התמונה יחסית ברורה. מבינים שהפתרון כרגע הוא פלסתר בעיקר בגלל תמ"א 38, אין תח"צ (בשבת) אין משמעות לרק"ל. להוסיף 3 אזורים להסדרה בשלב א'.
אזורים שלא רוצים הסדרה:
רמת בית הכרם, איזור יפה נוף שמתחת להר הרצל, גם לא רוצים רחוב הולנדי,
סימני שאלה יש במשכן שילה. בגבעת בית הכרם יקבלו תו חניה אם יהיה תו ברחוב החלוץ. כן נוכל לשמור על חניות במשכן שלה על שטח ירוק אבל עדיין יהיה אובדן של כ- 30 מקומות חניה. נצטרך עוד לשוחח שם עם תושבים.
משה חובב- ככל הנראה לא נדרשת שם הסדרה אלא אכיפה.
רבי בנימין- לא ברור אם ביטולי החניה שנתנו לנו היא אחרי הוספת החניות בתכנון החדש.
חזון ציון- צריכים להבין לגבי החניה מאחור. אם השטח הוא חלק מרסקו.
ערן- לא ניתן להפריד בין חזון ציון ורבי בנימין והיה שם אי הסכמה.
מיכאל- לא יהיה שם אובדן חניה, ונציגי הבתים האלה ביקשו הסדר.
ערן- זו אותה הבעיה זה אותו האזור.
דני- מיכאל מציג היכן יש אזורים שאינם פתורים עדיין ותלוים בנתונים נוספים. רוב המקומות יש לנו הבנה מה הצעד הבא.
מיכאל- ברור לנו שרבי בנימין אינו פתור ויש לנו התחייבות מהעירייה . רבי בנימין יוכל להכנס לשלב א'.
עוד כיוון שאנחנו שוקלים אותו שרחוב הבנאי יתווסף כרחוב אדום. בבנאי יש צפיפות גדולה ואין חניות פרטיות ויכול לעזור להם לתושבים אלו ללא אובדן מקומות חניה. אולי נצליח למתוח את ההגדרה הזו.
הגיא, הבנאי ושחר יהיו בשלב ב'.

שאלה- מה עם רחוב אהרונוב- יוסדר עד החורשה לא כולל החורשה.
חניונים: ההנחה שהחניונים האלו יצאו לפועל- חזון ציון, כרמון ורחל המשוררת, תרצה- תכנון מחדש ותוספת של מקומות חניה. 3 החניונים הראשונים ייכנסו לתוכנית העבודה של העירייה.
שמענו על עוד חניונים: הארזים 3 בעורפו יש מגרש, לפתוח בלילה את חניון יד שרה, קצה של נוף הרים בשטח אדום אליו הרחוב לא הגיע, הקמת חניונים ברחוב מגדים,
נושא של הסדרה בטיחותית שעלו כמפגעים שצריך לטפל בהם, אם הסדרה או לא.
חניון זיו: התעקשנו שההפעלה שלו תהיה בעת החלת ההסדר בשכונה.
האוטובוסים העניין נפתר.

יהודה : מה יעזור שתהיה הסדרה ברחובות שאין בהם הסדרה? זה יוצר עומס.
הרחובות שקרובים לרק"ל, הם הכי סובלים ומוכנים לשלם את מחיר ההסדרה. היום חלק מהרחובות לא מרגישים את הזליגה של הרק"ל.
הרחובות המזרחיים לשדרות הרצל גם יסבלו מההסדרה. אבל רחל המשוררת, התומר והארזים כן ישלמו מחיר גבוה אבל הם מוכנים לשלם את המחיר. המצב ברחובות מסוימים המצב קטסטרופלי אנשים אינם מזיזים את הרכב .
את  זה היינו חייבים להסדיר הצלחנו קצת לשפר את התנאים.
גם לא היינו יכולים להמשיך מול העירייה שמקבלת הרבה תלונות מתושבים. מי שסובל מאוד גם מי שהתנגד להסדרה זה אנשים שיש להם חניה פרטית. מהגיא לא היו נציגים בניגוד לשחר ולבנאי.
יהודה- מי שלא נכנס להסדרה למה שיכנס לתו חניה?
מיכאל- המהלך כולל בתוכו סולידריות תוך שכונתית. יש רחובות שבהם יהיה אובדן גדול יותר. בראיה שכונתית כדאי לשמור על מקומות החניה הקיימים לכן כדאי לא להסדיר אותם. השכונה רוצה לשמור על המקומות האלו. הצלחנו לשיפור התנאים ויועץ המשפטי ועופר איובי כי לא רוצים שהחניות הללו ילכו לאיבוד.
רחוב הבנאי- הרבה ותיקים , אין חניות פרטיות וכן נכון לתת לו תו חניה. אלו דיונים של שלב ב'. רבי בנימין צריך להסדיר בהקדם.
כרגע הבנאי הגיא ושחר לא יקבלו תו חניה שכונתי. יקבלו- כרמון , רחל המשוררת עד הסדרת החניון,
ואולי רבי בנימין גם , לא מוסדר ויקבל תו חניה ואהרונוב.
ינאי- מה עם רחוב החלוץ האם יוסדרו מדרכות?
מיכאל- זה לא תושי"ה זה אגף חניה. יכול להיות שצריך לעשות הפקעות , לכן כרגע זה בקטנה…
ערן- החלוץ זה מסובך.
מיכאל- צוואר הבקבוק יעלם בין בית הועד לויצו, ואז המהירות תגדל לכן נצטרך פסי האטה נוספים.
זה רחוב חשוב למיתון תנועה.
שירה- האם האזור הירוק יתערבב עם הכחול? הרחובות שמותר רק לתושבי הרחוב יהיו לכל תושבי השכונה.
דני- באחת השיחות עם רויטל שאולי לא תקבל תקציב לחניון, ואולי אנחנו נצטרך לסייע בלחצים להגדיל את מלאי החניונים בשכונה.
רוצים לקבל את דעת הועדה הפיזית כהמלצה להנהלה.
הבעיה מציגה שיש בעיות אבל להלן מה אנחנו כן רוצים ולהגיד זוהי האמירה של הועדה הפיזית התושבים.
מיכאל- כולל שדרות הרצל, וגם רחוב יפה נוף בהתייעצות עם העיריה גם יוסדר קרוב לרק"ל, אין חניות פרטיות.
אורנה תושבת- שאלה- מה לגבי מגדים דרום?
הסדרה תוביל להפחתה גדולה של מקומות חניה.
מיכאל- רחובות שלמה צמח… היה צריך להחליט איזה רחוב יהיה רחוב רגיל ואיזה רחוב אדום,
כל הרחובות האלו ראויים של רחובות כרחוב אדום. העירייה לא מאפשרת לנו לתת לכולם תווים.
אורנה תושבת- מגדים במיקום שלו קרוב יותר להר הרצל ומתבקש לתת לו תו חניה ללא הסדרה.
מיכאל- כולנו צריכים להתעקש לתוספת מקומות חניה במגדים. אין לי מענה טוב יותר לשאלה הזו.
ינאי- מה עם חד סטריות בתרצה?
מיכאל- כן זה יהיה חד סטרי. גם הרבה תושבים מתנגדים בגלל המשאיות של התמ"א …
דני- צריך לקבל טיפול ייחודי.
אורנה תושבת- לא נכון לכרוך אותו עם הרחובות האלו , יש לו מקום אסטרטגי מאוד עם הרבה בעיות.
דני- מגדים דרום שהוא מקרה שונה מכל דבר אחר. לדוגמא להזיז את הגדר של בית העלמין על מנת שיהיו יותר חניות.
מיכאל- גם העיריה נתקלה בחומה בצורה במשרד הביטחון.
דני- המקטע הזה צריך לקבל התייחסות הייחודית.
מיכאל- כל הרחובות באזורכם סובלים מחונים אקראיים. להבנתי זה עניין של זמן שהעומס יגיע לכל הרחובות.
הפתרון שנראה לנו הכי יעיל הוא הסדרה של מקומות חניה נוספים.
דני- מה לדעתך צריך להיות פתרון קצר הטווח?
אורנה- עם רכב אחד אנחנו מוצאים חניה, מעדיפה הסדרה.
דני- מציע לצאת לבחינה של הרחוב הזה, הוא ייחודי ונפרד ואינו נצמד לרחובות אחרים.

מיכאל- כל רחוב ירצה להיות רחוב אדום ולא יפגע במקומות החניה.
דני מיכאל וגלי לא מסכימים על עניין לבדוק עם השכנים ללא הסבר מפורט שלנו .

מיכאל- חניון זיו

לא מעוניין שהמתנס יתחזק רשימות של המתנס לקבלת שעת חניה בחניון למשתמשי החניון.
המאגר של ירושלמי לא מאפשרות לנצל אותו לפי תושבי בית הכרם,
הסכמנו שמי שבספרייה העירונית יקבל שעה או שעתיים חניה,
ההצעה החדשה שעלתה - לבטל את השעה חינם לתושבי השכונה ,
להתבסס על הרשימה של העירייה לכל ירושלמי - יקבל שעה או שעתיים חינם,
מצב שבו לא מקצים מקומות מיוחדים משתמשי החוגים והספרייה ולא משתמשים שאין להם תו יוכלו לקבל שעה חינם.
מהשעה 16:00 או 17:00 החניה תהיה פתוחה לכולם.
הובטח שאחרי 3 חודשים הכל יבדק .
ערן- מה עם השריונים למינהל ולזיו?
מיכאל- יותר מעמיס זה שע"צ,
עכשיו קבלנו תלונה ממנהלת ביס יפה נוף הם אולי יקבלו על חשבון ההקצעות של זיו והמינהל,
ויקבלו מספר מקומות. המתנ"ס הסכים שיהיה כחול לבן בגלל ששערי צדק לא הסכימו וזיו זה תפס כיוון אחר.
שירה- המוטיבה להכין את הרשימה היא תוכל להיעזר אם תהיה מצוקה אחרי 17:00.
מיכאל- אם תהיה מצוקה כזו נדרש לזה. כרגע היא לא קיימת.
ניצה- מה עם ימי שישי בחניון האם פתוח ומה עם ימי שישי בשכונה?
מיכאל- נבדוק.
סיכום : יוצג להנהלה אילו רחובות בקשו הסדרה אלו לא ואיפה יש צורך בהמשך בירור, בכל אופן מתקדמים בתהליך.



רשמה: גלי

 

 

צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות